Nyhetssaker

Tøyeøvelse for plantarfascitt
Tøyeøvelse for plantarfascitt Tøyeøvelse for plantarfascitt øker bevegeligheten i musklene under foten, også kalt plantarfasciaen. Vi kaller øvelsen for «rulle pinne». Problemstilling Sliter du med smerter under føttene, eller stramme leggmuskler
Les mer
Tøyeøvelse for legg med foamroller
Tøyeøvelse for legg med foamroller Tøyeøvelse for legg med foamroller, øker bevegeligheten i muskler og bindevev på baksiden av leggen, hovedsakelig muskelen m. gastrocnemius. Problemstilling Har du smerter eller stivhet i
Les mer
Tøyeøvelse for legg
Tøyeøvelse for legg Tøyeøvelse for legg tøyer ut musklene på baksiden av leggen, hovedsakelig musklene m. gastrocnemius og med bøyd kne m. soleus. Problemstilling Har du smerter eller stivhet i
Les mer
Tøyeøvelse for beinhinnebetennelse – Medial periostitt
Tøyeøvelse for beinhinnebetennelse – Medial periostitt Smerte på innsiden av leggen? Beinhinnebetennelse? Veiledning Bruk begge tomlene til å finne det ømmeste punktet i leggen. Hold et fast grep, og gjør
Les mer
Tøyeøvelse for beinhinnebetennelse
Tøyeøvelse for beinhinnebetennelse Tøyeøvelse for beinhinnebetennelse øker bevegeligheten i framside legg, rettet mot muskelen m. tibialis anterior. På fagspråket heter beinhinnebetennelse medial periostitt, og er et vanlig overbelastningsproblem for løpere. Problemstilling
Les mer
Tøyeøvelse for ankel og fot
Tøyeøvelse for ankel og fot, øker bevegeligheten i de ulike ankelleddene. Vi kaller øvelsen for «alfabetet». Problemstilling Har du tråkket over tidligere, og føler deg stiv i anklene? Da kan denne
Les mer
Tøyeøvelse for ankel – Kne mot vegg
Tøyeøvelse for ankel – Kne mot vegg Stivhet i ankel og fot? Stiv i leggene? Har du tråkket over eller forstuet foten? Veiledning Hold hele foten i bakken, og finn
Les mer
Styrkeøvelse for plantarfascitt – Tåhev med håndkle
Styrkeøvelse for plantarfascitt – Tåhev med håndkle Smerte under foten? Vondt de første stegene du tar om morgenen? Veiledning Plasser tærne på et håndkle eller en dørkarm. Gå opp på
Les mer
Styrkeøvelse for plantarfascitt
Styrkeøvelse for plantarfascitt Styrkeøvelse for plantarfascitt brukes for å styrke muskulaturen under foten, eller plantarfasciaen som den også kalles. Vi kaller øvelsen for «knipe med tærne». Problemstilling Har du smerter i
Les mer
Styrkeøvelse for foten
Styrkeøvelse for foten Styrkeøvelse for foten trener opp musklene i foten, plantarfasciaen og mellom tærne. Vi kaller øvelsen for «sprike med tærne». Problemstilling Har du ofte kramper under foten, eller føler
Les mer
Denne siden benytter seg av informasjonskapsler for å anonymt analysere trafikken din på siden vår. Du godkjenner denne bruken ved å lukke dialogboksen eller fortsette å bruke siden.